Monday, June 8, 2009

ni makkah ke los angeles??

slm alaik..
pnah satu ketika...rase hati ini sgt lah sayu... srnk rasenyer dgr kawan nk pi umrah, pastu pi la tgk2 pic mekah kat internet. dan kemudiannye teringat pulak pengalaman umrah aku sewaktu darjah 4 cmtuh... seronokkkk sgt. Meh tgk pic dlu dan bygkan anda di situ.

Pernah di hati ini ingin bawa ibubapa ke mekah utk umrah dgn mggunakan duit biasiswa maiwp apabila dpt kelak. nk simpan,tak nk membazir. Semestinye mereka akan berase sgt la gembira utk brkunjung ke baitullah tanpa mengeluarkan sesen pun. tambah2 dari anak sendiri.

ni kaabah. Semua org tau. Tpi ble tanye pnah smpi?? Bile nak smpi? Letak kan azam... krn di situ ade azam yg kuat akan ade usahe2 ke arah nyer. Begin with end in mind!


ade tangge bergerak utk naik ke atas, ape lagi yg xcukup??

salah satu contoh hotel besar didirikan brsebelahan masjidil haram. Ntah, rasa mcm manusia makin malas dgn kemewahan. bersyukur dpt pergi sblm ade nyer hotel2 'gigantic' nie, bru dpt rase kenikmatan dlm ksusahan di makkah.


Ape sudah jadi? Adakah ke mekah ingin bersuke2 atau ingin beribadah yg pahala nyer blipat ganda(dlm hadis) Ini gambar starbucks di zamzam mall. Kafir xleh masuk tanah haram, mereka pi antar makanan mereka.

nnti ade sky ride?? agak2 ke mana? nk tgk org tawaf kut. tapi diri sendiri tak ter'tawaf'.

anda boikot KFC? agak2 kfc lagi bijak, org pakai ihram pun di berikan KFC. Once again, the kuffar can't neva step on the sacred place(tanah haram makkah al-mukarramah), but they send us their food as the muslim leader have no problems with it ????




Above are pictures of HILTON HOTEL in makkah(i don't want to use 'mecca') which is own by a jewish millionaire. Also in Makkah. -Terperanjat?? ini lah hakikat nyer. Ayah saye kate kalo camni tak perlu ke new york la. dan dgn nada sedih, abah kate"Abis org Islam diperdayekan kuffar"
ade byk lagi,mariott hotel pun ade..

Persoalan saya skrg adalah....
  1. Ape tujuan sbenar kite ke makkah? Ingin menunaikan ibadah umrah dan haji yg mabrur? ingin cari keridaan Allah ? atau ingin bermewah2 dan melancong? Sgt sedih apabila bangunan2 besar didirikan di sekiling kaabah sehingga menampakkan betapa kecilnye kaabah itu dan betapa indah nya suite hotel yg di bayar?
2. Tidakkah terfikir berapa byk duit dihabiskan utk mgindahkan hotel2 berkenaan? dgn perhiasan ala2 los angeles? Mengape tidak duit itu disalurkan utk mbantu umat islam yg merana akibat peperangan dgn kuffar? Palestin, Afghanistan, Iraq, dll. Sesungguhnye ini sume mainan dunia(dlm Al-Quran di sebut sbg mataaul' ngurur-perhiasan yg melekakan).

3. Apakah peranan anda? Ape yg anda boleh tlg dlm hal begini? jgn terus mngatakan anda tiada kuasa utk mghalang mende2 spt ini.(Begin with end in mind...katekan anda boleh mmbantu!) Tapi, anda sbenarnye perlu menyebarkan kesedaran 2 spt ini. Sekiranya anda, atau pakcik anda atau kenalan anda atau sesiapa shj yg anda kenal ingin berlepas ke tanah suci makkah dan madinah, dan ingin mengharapkan pemergian meerka bukan lah sesuatu yg lagha(sia2), sebarkanlah kesedaran ini dan ingtkan lah ttg tujuan utama ke Makkah al-mukarramah dan Madinah al-munawwarah.


Sekian,selamat berdakwah dan mgamalkan ilmu kite bersame.
salam alaik..

4 thumbprints:

.:.nurhidayah.:. said...

salam.

dlm kite mencari keredhaan Allah disana,ade shj bnda yg cbe attract kite ke arh bnda laen.

KONSPIRASI atau TDK SENGAJA.

wallahu'alam.

ttb terigt kisah org2 dl nk g wat haji,2 bln naek kapal br leh smpi.

org skang?yeah,modernism does help us.

tp,klu smpi menyimpangkan tujuan sebenar kite,it's sumthing dat we have 2 avoid.

aku tgk hard talk dgn dr azzam tamimi,die gtau negara2 islam(cth yg die ckp mesir) receive bantuan berbilion dolar dr barat.

kite mengaku kite independent tp hakikatnya kite boneka.same goes wit mesia.

afiquehidayat said...

yup,btul33.
dr azam tamimi also said bout dat in his paperwork during da konvensyen.

plus, jordan didirikan atas tanah rizab AS/US. So,walo pun die negare Islam,actually die telah dibonekakan apabile bersempadan dgn israel laknatullah.

gud comment btw.

.:.nurhidayah.:. said...

oh,really?

if in dat case,mesti la jordan kena share sket kekayaan diorg dgn AS.

aku bg ko tanah utk wat negara,ko mesti bg aku harta kekayaan ko sket atau bg aku melabur produk2 aku kt sne.

agknya itu dialog antara mereka.hurm...hurmm...

afiquehidayat said...

haha...cukup lah bukti die tidak boleh menentang israel yg mane saudara AS tuh..