Thursday, June 4, 2009

with end in the mind??

~pic nih sye dedikasikan utk ustzh hanani..hehe(die kate die ske tgk) selingan jap je..ok2.n~
(kalo xcukup besar jgak xtau la nk kate ape..ngeh3)
Slm alaik
...hahaha....agak2 ngape title post nie same ngn title blog aku?
haa...cpat2...teka2...
salah...anda salah...hahhaa..xtepat...(ni utk anda)---------------------->
ok2...
meh aku citer perkare sbnrnye...

Everyone has a dream, or it might be dreams. As for me, it is a vital thing to put the end in our mind. So that we will see our target clean n clear. No matter what our aims are, do make it really clear. When it's that clear (i don't know how clear is clear for each person...haha..love this type of question when i used to b a debater =p) so our hardwork will b much n much structurize.

Yela, mane tak nyer.. dah tak pasti ape yg diri mau jadik.. da nnti pening cmne la nk dptkan ape yg btul2 sesuaii utk diri. (i dunno why i love to press the full-stop-button so much........................................................take dat) ok2...pendek kan cerite,hah,
matlamat kne la jelas.

As for muslim n mukmin, we shud n must apply da same concept.
we must b prepared with the end in our mind. Our life is basically divided into two, dunniya wa akhirah.(here and life hereafter) So,in my blog dat-just one day old, i wud like to focus on -
with the end in the mind.
=Which is my mission.
ok,bile da ade mission,kne la de vission kan2. Ala,cm nk spm la.. spe nk 11 a1 die akan wat strategi byk gle utk dptkan.

p/s:(Seingt sye,antare program yg saye 'program'kan utk diri saye contoh nye mcm 3S-Senarai Semak Study, SWeSS-Still Weak Still Standing, Clashing Schedule (tyme ade debate n forum n peksa mid year yg clash waktu nyer) dan lagi satu 3F Schedule- Firm,Flexible,Fun(yakni jadual bile lagi sminggu nk peksa trial)

haha,lagi satu tabiat saye utk naekkan smgt ialah mmberi name ape2 yg saye wat biar nampak cm gempakkkk beb
adik2 junior or makcik2 pun bley la cube kut kalo nk try...ngee~

Hence,FAQs here are what is our vission in next 10 years,20 years?? n what is our mission? So,check2 balik la diri kite yerk.. ok la..nk stop la..rse cm tak matang je post nie.. kurang padat.. ehh,jap2.

in the nut shell, no matter who r u, wut r ur current position, plan it wisely. Fail to plan it wisely, then u'r planning to fail as wise as u don't ever thought of it. If u love urself n want to help Islam,then help yourself first. ngeh3
THE END~
wslm wrt



5 thumbprints:

hnyhar said...

salam afiq,
he3..syukran dedicate gmbr tu. cuma 1 je..apasal la secoet sgt..tak jelas nak tgk.dahla mata sy ni rabuun.

*a good stand!keep it up.

iu @ wid said...

kene klik kat gamba tu ye ustazah... nt nampak besar.. eheheh

afiquehidayat said...

to hnyhar:
wslm ustzh,
ngeh3..kcik bru tgk btul2... kalo
besar tgk spintas lalu je...

to iu@wid:
bgoz cdgn tuh..he3

namakoo fatyn. said...

ceh afiq. sgt la bagus pcapaian mu skrg. trasa ingin mgalirkan airmata kerana terharu.DQ?hbat.

afiquehidayat said...

eccecece..nk mgalir air mate je ke..
ngalir la kan wang anda skali utk aku..ngeh3